Prázdny
0,00 €
 
-25 %
Hry

Hry

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 2015
Prvý knižný výber divadelných hier uznávanej nemeckej dramatičky Dey Loher vydáva Divadelný ústav v spolupráci s Goetheho inštitútom v Bratislave. Zborník obsahuje divadelné hry Adam Geist, Medea na Manhattane, (Manhattan Medea), Nevina (Unschuld), Posledný oheň (Das letzte Feuer), Zlodeji (Diebe) v preklade Alexandry Andreasovej ...
Bežná cena knihy: 12,00 €
Naša cena knihy: 9,00 €
Ušetríte: 25 %
Dostupnosť: Posledný kus na externom sklade
Detaily o knihe
Počet strán: 384
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 140x240 mm
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788089369850
Rok vydania: 2015
Žáner: Dráma, divadelné hry
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Emma z umírajícího města
Šlechta Vladimír
13,64 €
Knížka do ouška: Pilný traktor
autor neuvedený
16,44 €
Sebeřízení
Jiří Plamínek
0,00 €
Slovenská mariánska cesta
autor neuvedený
2,00 €
Zabiť sa je málo
Ján Babarík
13,50 €
Skryté záněty
Silvia Bürkle
15,40 €
O knihe
Prvý knižný výber divadelných hier uznávanej nemeckej dramatičky Dey Loher vydáva Divadelný ústav v spolupráci s Goetheho inštitútom v Bratislave. Zborník obsahuje divadelné hry Adam Geist, Medea na Manhattane, (Manhattan Medea), Nevina (Unschuld), Posledný oheň (Das letzte Feuer), Zlodeji (Diebe) v preklade Alexandry Andreasovej a Michala Hvoreckého. „Ťažko nájsť Loherovej hru v ktorej by niekto niekoho nezabil, alebo v ktorej by niektorá z postáv nespáchala samovraždu. Niet pochýb o tom, že tragédia príde, že aspoň jeden hrdina bude musieť zomrieť, napriek vlastnej nevine. Nadobúdate silný pocit, že sa katastrofe nedá vyhnúť. Čítate však ďalej, až do konca, a dúfate, že ste sa mýlili, no cítite, že tragický koniec sa každým krokom približuje. A v závere hry zistíte, že to, čo ste po celý ten čas cítili, že sa stane, sa aj naozaj stalo. Napriek tomu čítate náruživo, vetu za vetou, lebo dočítať hru do konca predstavuje jediný spôsob, ako sa zbaviť neznesiteľnej tiesne. Pripomínajú vám tieto charakteristické črty Loherovej hier niečo? Dúfam, že áno. Pretože ich možno aplikovať aj na hry spred tisícročí, od skupiny Grékov ako Aischylos, Sofokles, Euripides. Ich hry zvykneme volať tragédie. Dea Loher sa často vníma buď ako politická (samozrejme, nie v zmysle militantného postoja k ideológii) alebo historická dramatička. V určitom zmysle môžeme tvrdiť, že jej dramatika sedí obom porovnaniam. Napriek tomu si myslím, že existuje viac charakteristík, pre ktoré sa jej hry dajú nazývať tragickými. Občas sa však stane, že v nás niektorá scéna vzbudí úsmev či dokonca smiech.