Prázdny
0,00 €
 
-23 %
Súčasné slovenské divadlo v dobe spoločenských premien

Súčasné slovenské divadlo v dobe spoločenských premien

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 20.12.2017
Kolektívna monografia zachytáva pomerne široký záber spracovaných tém a javov, je tiež len príspevkom k jeho celistvejšiemu poznaniu. Metodologicky nahliada na domáci divadelný vývin v kontexte širších spoločenských pobytov. Divadlo predstavuje ako umenie aj inštitúciu, ktoré na spoločenské dianie citlivo reagovali ...
Bežná cena knihy: 17,00 €
Naša cena knihy: 13,09 €
Ušetríte: 23 %
Zasielame: Vypredané
Detaily o knihe
Počet strán: 368
Väzba: Viazaná
Rozmer: 170x240 mm
Hmotnosť: 980 g
Jazyk: Slovensky
EAN: 9788022416207
Rok vydania: 2017
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Kuchařka - minutky
Roubínek Zdeněk
4,53 €
Úplné znenia zákonov 40-2019
autor neuvedený
4,30 €
Nepřítel, přítel, ctitel, milenec, manžel
Alice Munroová
15,90 €
Svatí Cyril a Metoděj mezi námi
Pavel Ambros; Tomáš Špidlík
7,84 €
Tak pravil Petr Cibulka
autor neuvedený
0,00 €
O knihe
Kolektívna monografia zachytáva pomerne široký záber spracovaných tém a javov, je tiež len príspevkom k jeho celistvejšiemu poznaniu. Metodologicky nahliada na domáci divadelný vývin v kontexte širších spoločenských pobytov. Divadlo predstavuje ako umenie aj inštitúciu, ktoré na spoločenské dianie citlivo reagovali, zanechávajúc správu o duchu a pocite doby. Mnohé z toho čo ponúka, je novým, dobovo nezaťaženým pohľadom na udalosti minulé, ale naznačuje aj ďalší vývin a smerovanie. Miloš Mistrík a Andrej Maťašík v úvodnej kapitole zachytávajú vývin súčasného slovenského divadla cez optiku kontinuitných a diskontinuitných procesov, ktoré v ňom prebiehali od konca 70. rokov 20. storočia. Elena Knopová nadviazala kapitolou venovanou činohernej dramaturgii a inscenáciám v kamenných divadlách po roku 2000. Charakterizuje zmenené funkcie divadelnej dramaturgie, vzťah dramaturgie k prekladu, slovenskej dráme, divákom. Podobne Michaela Mojžišová zachytáva v tretej kapitole vývin operného divadla na Slovensku po roku 2000. Nadežda Lindovská sa vo svojej kapitole venuje viacerým prejavom v súčasnom slovenskom divadle, ktoré smerujú k uplatňovaniu plurality a následne divadlu rôznych identít či diskurzov. Kapitola Miroslava Ballaya dopĺňa pohľad na nové tendencie uplatňujúce sa v slovenskom divadle, o činnosti kultúrnych centier ako platforiem pre nezávislé divadlo a tvorbu. Jednotlivé kapitoly monografie vznikali na základe niekoľkoročného výskumu ich autorov.