Prázdny
0,00 €
 
-23 %
Jedna republika - jedno divadlo

Jedna republika - jedno divadlo

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 2018
Monografia Evy Kyselovej Jedna republika jedno divadlo? Dialóg slovenskej a českej činohry 1918 1992 prináša originálny pohľad a zároveň jeden z možných výkladov dejín činoherného divadla 20. storočia v Československu. Zlomové momenty, vznik divadelných scén, kľúčové kultúrne udalosti, dramaturgické línie a emblematické ...
Bežná cena knihy: 16,00 €
Naša cena knihy: 12,32 €
Ušetríte: 23 %
Dostupnosť: Posledných pár kusov na externom sklade
Detaily o knihe
Počet strán: 240
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 165x235 mm
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788081900440
Rok vydania: 2018
Žáner: Divadlo
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Antológia z politickej a právnej filozofie (II. vydanie)
Jarmila Chovancová
12,49 €
Zvířata - Samolepková knížka
autor neuvedený
4,65 €
Sexy srážka
Hunting Helena
18,09 €
S vorvaněm do Bulharska - CD
Klepl Bohumil
4,65 €
PREFUSE 73  NEW STRATEGIES VOL. 1
autor neuvedený
0,00 €
Europe : An Intimate Journey
Morris Ian
16,87 €
Baby pexeso: Domácí zvířátka
autor neuvedený
10,95 €
O knihe
Monografia Evy Kyselovej Jedna republika jedno divadlo? Dialóg slovenskej a českej činohry 1918 1992 prináša originálny pohľad a zároveň jeden z možných výkladov dejín činoherného divadla 20. storočia v Československu. Zlomové momenty, vznik divadelných scén, kľúčové kultúrne udalosti, dramaturgické línie a emblematické inscenácie, ale predovšetkým tvorbu významných osobností činohry autorka sleduje v predpokladaných, no tiež nečakaných súvislostiach. Pomenúva, ako sa divadelné kultúry ovplyvňovali a aký významný zástoj malo české divadlo pri vzniku slovenskej divadelnej kultúry po roku 1920. Zároveň dôsledne prezentuje bohatý historiografický materiál, ktorý dokazuje, že slovenské divadlo nebolo len epigónom toho českého. A to predovšetkým po roku 1938, keď sa profesionalizovalo, individualizovalo a plnohodnotne zaradilo do prúdu európskej moderny a avantgardy. Snahou autorky je pokus o akýsi presah do dnešných dní v nachádzaní asociácií medzi súčasnosťou a históriou oboch divadelných kultúr. Autorka svoju tézu rozvíja nielen v rámci kultúrno-umeleckého vývoja (teda na príklade a na teatrologickej analýze poetiky konkrétnych umeleckých osobností, divadelných súborov a ich inscenácií), ale predovšetkým v širších intenciách spoločensko-politického vývoja oboch národov a štátu.