Prázdny
0,00 €
 
-22 %
Dlhá cesta k porozumeniu

Dlhá cesta k porozumeniu

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 2021
Dejinami prijímania západných literatúr na Slovensku v čase utvárania modernej slovenskej literatúry v 19. storočí a na prelome 19. a 20. storočia sa zaoberali viacerí literárni a kultúrni historici. Kniha romanistky Jany Truhlářovej sa pokúša zasadiť túto problematiku do internacionálneho rámca, poukázať na hlbšie súvislosti ...
Bežná cena knihy: 15,00 €
Naša cena knihy: 11,70 €
Ušetríte: 22 %
Dostupnosť: Posledný kus na externom sklade
Detaily o knihe
Počet strán: 296
Väzba: Pevná
Rozmer: 130x206 mm
Hmotnosť: 410 g
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788022419260
Rok vydania: 2021
Žáner: Literárne vedy
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Úřad: Tajné dějiny FBI
Kessler Ronald
18,15 €
Signatury všech věcí
Karel
18,70 €
Interaktivní matematika 1
autor neuvedený
0,00 €
Babičky na cestě za sluncem
Leigh Judy
23,59 €
Konec nevinnosti
Torre Alessandra R.
19,20 €
Polstoročie na Záhorí
Viliam Bystrický
9,90 €
O knihe
Dejinami prijímania západných literatúr na Slovensku v čase utvárania modernej slovenskej literatúry v 19. storočí a na prelome 19. a 20. storočia sa zaoberali viacerí literárni a kultúrni historici. Kniha romanistky Jany Truhlářovej sa pokúša zasadiť túto problematiku do internacionálneho rámca, poukázať na hlbšie súvislosti literárnych vzťahov, a tým prispieť k obohateniu domáceho pohľadu. Zameriava sa na komplikovanú slovenskú recepciu troch významných francúzskych spisovateľov druhej polovice 19. storočia, Gustava Flauberta (1821 – 1880), Émila Zolu (1840 – 1902) a Guy de Maupassanta (1850 – 1893), ktorí pôsobili na európsky literárny vývin v čase utvárajúcej sa modernej slovenskej literatúry, a tak sa s ich literárnymi názormi a koncepciami domáci literáti a kritici nevyhnutne vyrovnávali. V tomto duchu sa na osi Východ/Západ odohrával aj proces prijímania vzorov a ozrejmovania si vlastnej budúcej orientácie v rámci slovenskej literatúry a kritiky. Jednotlivé kapitoly monografie nie sú zoradené chronologicky, ale ako prvému sa venuje Émilovi Zolovi, pretože v slovenskej kritike sa jeho meno od začiatku ozývalo najhlasnejšie a názory na jeho tvorbu mali najhlbšie dôsledky. Spočiatku sa však ani jeden z troch autorov nedočkal hlbšieho pochopenia.